ROZWÓJ : CYTATY


Cytaty:

Prawda jest w nas.
W każdym człowieku istnieje najskrytsze miejsce,
Gdzie mieszka pełnia Prawdy.
Poznanie jej
Nie polega na oświetlaniu jej zewnętrznym światłem,
Ale raczej na otwieraniu drogi,
Którą zamknięty wewnątrz nas cud
Mógłby wydostać się na zewnątrz.
Robert Browning

Oświecenie niweluje wszelkie więzy materialne i łączy ludzi złotymi łańcuchami duchowego zrozumienia; uznaje ono jedynie przewodnictwo Chrystusa; nie posiada żadnego rytuału ani reguły poza boską, nieosobową, uni­wersalną Miłością; nie czci nic prócz wewnętrznego Płomienia nieustannie żarzącego się na ołtarzu Ducha. Nasze zjednoczenie to wolny stan duchowego braterstwa. Jedyny nakaz to dyscyplina duszy, dlatego znamy wolność bez granic; jesteśmy zjednoczonym wszechświatem bez fizycznych ograniczeń; w służbie boskiej bez obrzędów czy wierzeń. Oświeceni idą przez życie bez lęku ­- w Łasce.
  "Droga do  Nieskończoności"

Jeśli dojdziesz do ładu z własnym wnętrzem, wówczas to, co zewnętrzne, samo się ułoży. Rzeczywistość pierwotna tkwi wewnątrz, a zewnętrzna jest wobec niej wtórna .
Potęga teraźniejszości”.

Nie jestem moimi myślami, emocjami i postrzeganiem zmysłowym ani doświadczeniami. Nie jestem treścią mojego życia. Jestem życiem. Jestem przestrzenią, w której wszystko się wydarza. Jestem świadomością. Jestem TERAZ. Jestem.
Mowa ciszy”

"Ewangelia Tomasza":
"Jezus rzekł: Królestwo Boże jest w was i wokół was. Nie w domach z drewna i kamienia. Rozłup kawałek drewna, a będę tam, Podnieś głaz, a znajdziesz mnie".

"Gdy wasi przywódcy powiedzą wam: "to królestwo jest w niebie, wtedy ptaki niebieskie będą pierwsze przed wami". Gdy powiedzą wam, że ono jest w morzu, wtedy ryby będą pierwsze przed wami. Ale królestwo jest tym, co jest w was i tym, co jest poza wami. Skoro poznacie samych siebie, wtedy będziecie poznani i będziecie wiedzieć, że jesteście synami Ojca żywego. Jeśli zaś nie poznacie siebie, wtedy istniejecie w nędzy i sami jesteście nędzą".

"Błogosławiony ten, który istniał zanim się stał. Gdy będziecie moimi uczniami i będziecie słuchać słów moich, te kamienie będą wam służyły. Pięć drzew bowiem macie w raju. Nie poruszają się latem ani zimą, a liście ich nie spadają. Kto je pozna, ten nie zakosztuje śmierci".


Mooji - cytaty

***
Kiedy ktoś istnieje bez ego, staje się natychmiast wolny od wszelkich osobistych sądów; postrzega życie i świat przez boskie oczy i umysł. Nic nie jest dla niego obraźliwe i zawsze pozostaje w doskonałej harmonii i spokoju.

***
"Ja" to rzecz, którą możesz odkryć. Nie dzięki wielokilometrowej podróży, lecz przez pozostanie w spoczynku wewnątrz własnej istoty i rozmowę z Najwyższym.

***
Uwaga zwraca uwagę na wiele rzeczy, ale gdy uwaga zwraca uwagę na uwagę, wówczas pojawia się spokój, a ten spokój przedstawia cię twojej jaźni.

***
Niczego nie potrzebujesz do szczęścia, ale do smutku zawsze czegoś potrzebujesz.

***
Istnieje sposób, aby trwać w czasie rzeczywistym z wszechświatem, ale to nie odbywa się przez użycie siły, wyobraźni lub manipulacji. To dzieje się dzięki odnalezieniu swojego prawdziwego Ja. Gdy to zrobisz, nie będziesz musiał manipulować życiem; będzie po prostu płynąć.

***
Istnienie to po prostu radość.

***
Nie musisz wychodzić poza coś, co cię w ogóle nie interesuje... to może przyjść, ale nie znajdzie w tobie pożywienia.

***
Jeśli pozwolisz sobie na jedną minutę skupionej obecności, po prostu się zatrzymasz; nawet tylko po to, by posłuchać bicia serca, to odciągnie cię od głowy i wprowadzi cię do chwili obecnej, która istnieje sama w sobie. To nie jest droga do innej chwili. To nie jest most do innej okazji. To ponadczasowa doskonałość... Więc zatrzymaj się... i pogrąż się w tej ponadczasowej chwili.

***
Niczym nie muszę być. Nie muszę nawet być sobą, bo nie istnieje coś takiego, jak niebycie mną. Jestem nieuchronnie sobą.

***
Staw czoła swoim lękom i nie pozwól umysłowi się powstrzymywać.

***
Identyfikujemy się z tym, co przemija. Dlatego pojawia się strach. Próbujemy uczynić stałym i nieprzemijającym to, co ze swoje natury jest przemijające.

***
Odrzuć wszystko, zapomnij o wszystkim! Uczysz się zbyt wiele, za dużo pamiętasz, starasz się zbyt mocno. Odpocznij trochę, daj życiu szansę na płynięcie własnym nurtem, bez pomocy twojego umysłu i wysiłku. Przestań wpływać na bieg rzeki!

***
Już jesteś pełen pokoju, którego tak szukasz. Zatrzymaj się i uświadom to sobie.

***
Jesteś tutaj. Nie jesteś tym, który przyjdzie i odejdzie. Pozwól, by twoje cierpienie przychodziło i odchodziło, a nie ty. Ty zostań na miejscu.




"Tak naprawdę szuka pan samego siebie,
jest pan miłością tęskniącą do czegoś godnego miłości i doskonałego.
Przez swą ignorancję szuka pan tego w świecie przeciwieństw i sprzeczności.
Gdy odkryje pan siebie w swoim wnętrzu, poszukiwania będą zakończone."

 
"Świat jest niczym innym jak widowiskiem, błyskotliwym,
ale pozbawionym treści.
Istnieje tak długo, jak długo chcę go widzieć i w nim uczestniczyć (…)
Realny jest tylko widz, którego można nazwać Jaźnią lub Atmanem.
Dla Jaźni świat jest tylko barwnym widowiskiem,
które bawi tak długo, jak długo trwa,
i o którym się zapomina, gdy się ono kończy. To, co dzieje się na scenie,
przyprawia widza o dreszcz zgrozy lub zmusza go do śmiechu,
ale cały czas jest on świadomy, że to tylko widowisko."
 
"
Gdy uważnie prześledzisz drogę od mózgu,
poprzez przytomność do świadomości,
zauważysz trwające poczucie dwoistości (dualizmu).
Gdy wyjdziesz poza świadomość, pojawi się stan niedwoistości (jedni),
w którym jest już nie poznanie, ale jedynie czyste ISTNIENIE."

"
Nie jestem osobą w twoim sensie tego słowa,
choć mogę się tobie ukazywać jako osoba.
Jestem nieskończonym oceanem świadomości,
w którym wszystko się dzieje.
Jestem również poza całym istnieniem i postrzeganiem,
czystą błogością bycia.
nie ma niczego, co czuję jako ode mnie oddzielone,
więc jestem wszystkim.
Żadna rzecz nie jest mną, więc jestem niczym.
Życie ucieknie, ciało umrze,
ale to nie wpływa na mnie w najmniejszym stopniu.
poza przestrzenią i czasem ja jestem,
bez przyczyny, nie powodujący,
jednakże będąc samą matrycą istnienia."
 
"
W moim ja mam tylko bycie, nic innego.
Ja jestem moim światem. Mój świat jest mną.
On jest całkowity i perfekcyjny.
Ja niczego nie potrzebuję, nawet nie siebie,
gdyż siebie nie mogę stracić."
 
"
Aby być wolnym w świecie, musisz umrzeć dla świata.
Wtedy uniwersum jest twoje własne,
ono staje się twoim ciałem, wyrazem i narzędziem.
Szczęście bycia absolutnie wolnym jest nie do opisania."
 
"
Szczególna osoba rodzi się i rodzi się na nowo, zmieniając imię i kształt,
dźńanin jest Niezmienną Rzeczywistością,
która powoduje, że zmienne jest możliwe.
Cały wszechświat jest jego ciałem,
całe życie jest jego życiem.
Jak w mieście świateł – kiedy jedna żarówka się wypali,
to nie wpływa na cała sieć,
więc śmierć ciała nie wpływa na całość.
Ze mną wszystko jest jedno, wszystko jest równością."
 
" Czy przeszłość i przyszłość istnieją?
Jedynie w umyśle.
Czas istnieje w umyśle, przestrzeń istnieje w umyśle.
Prawo przyczyny i skutku jest również sposobem myślenia.
Tak naprawdę wszystko jest tu i teraz i stanowi jedność.
Wielość i różnorodność są tylko w umyśle."
 Śri Nisargadatta Maharaj
 


Komentarze